
-
O škole
-
Dokumenty
-
Znělka školy
-
Kontakty
-
Přijímací řízení
-
Projekt ZUŠ
-
ZUŠKA? ZUŠKA!
-
FOTOGALERIE
-
Jsme na Facebooku
-
Ochrana osobních údajů (GDPR)
Miniseriál - rozhovory s úspěšnými žáky III
Pavla Stojaspalová - přijata na Konzervatoř Brno - klavír
Pavla Stojaspalová - její učitelka /ZUŠ UB/
P.S.: Pavli, ty jsi letos úspěšně absolvovala talentové zkoušky na konzervatoř v Brně, obor hra na klavír. Řekni mi, kdy jsi vlastně začala hrát na tento hudební nástroj a co tě při výběru nástroje ovlivnilo.
P.S.- jun.: Bylo to rok před nástupem do první třídy. Moji starší sourozenci hráli buď na klavír nebo na jiné hudební nástroje a já jsem za nimi nechtěla zůstat pozadu, také jsem se chtěla naučit hrát na nějaký hudební nástoj. Rodiče souhlasili, ale s jednou podmínkou - že vydržím hrát až do deváté třídy.
P.S.. Bavilo tě pravidelně se připravovat na hodiny klavíru?
P.S.- jun.: Už asi po dvou měsících jsem začala litovat toho, že jsem chtěla chodit do "hudebky", ale rodiče byli nesmlouvaví. "Musíš vydržet až do konce základní školní docházky."
P.S.: Kdy tě tedy opravdu hra na klavír a cvičení na tento hudební nástroj začalo bavit ?
P.S.- jun.: Asi tak na konci páté třídy,to už mě rodiče nemuseli nutit do cvičení.
P.S.. Kdy jsi začala uvažovat o hudbě jako o své budoucí profesi?
P.S.- jun.: Přibližně na začátku sedmé třídy mě maminka zaskočila otázkou, zda bych nechtěla hru na klavír studovat. To jsem si ještě nebyla jistá, nevěděla jsem, jestli bych vydržela cvičit několik hodin denně. Ale na druhé straně jsem už pochopila, že studium na gymnáziu vyžaduje rovněž každodenní přípravu.Tak jsem si řekla, že "raději budu hrát, než se učit".
P.S.: Děkuji ti za rozhovor a doufám, že se tvůj přístup stane inspirací i pro některé další žáky.