Houslové soubory

Učební plány ZUŠ zařazují od 4.ročníku vedle individuálního nástrojového vyučování i hodiny hudby provozované společně. Pro 4. ročníky je to Houslový soubor přípravný a dále pak Komorní smyčcový soubor.

Hlavním cílem souborové hry je výchova a vedení žáků ke kolektivnímu hudebnímu projevu. To, čemu se děti naučily v individuálních lekcích, uplatňují ve společné hře. Rozvíjejí a prohlubují sluchovou citlivost, smysl pro rytmus, tempo, výraz, styl. Učí se orientovat podle gesta dirigenta.

Komorní soubor - soub.besídka 2008

Současně má však souborová hra také svůj výchovný charakter. Žáci společně pracují, nesou společně odpovědnost, učí se vzájemně respektovat a pomáhat si. Často právě v souboru se dětem /a to i méně zdatným houslistům/ daří nacházet pravé potěšení z provozování hudby. o smyslu a důležitosti souborové hry svědčí i fakt, že mnoho žáků, kteří prošli touto výukou, si po ukončení  docházky v ZUŠ našlo uplatnění  v amatérských souborech.

 

Komorní soubor - ilustrační foto
Zkouška komorního souboru
KM STRINGS1
KM STRINGS2
KM STRINGS3
KM STRINGS4