
-
O škole
-
Dokumenty
-
Znělka školy
-
Kontakty
-
Přijímací řízení
-
Projekt ZUŠ
-
ZUŠKA? ZUŠKA!
-
FOTOGALERIE
-
Jsme na Facebooku
-
Ochrana osobních údajů (GDPR)
Houslové soubory
Učební plány ZUŠ zařazují od 4.ročníku vedle individuálního nástrojového vyučování i hodiny hudby provozované společně. Pro 4. ročníky je to Houslový soubor přípravný a dále pak Komorní smyčcový soubor.
Hlavním cílem souborové hry je výchova a vedení žáků ke kolektivnímu hudebnímu projevu. To, čemu se děti naučily v individuálních lekcích, uplatňují ve společné hře. Rozvíjejí a prohlubují sluchovou citlivost, smysl pro rytmus, tempo, výraz, styl. Učí se orientovat podle gesta dirigenta.
Současně má však souborová hra také svůj výchovný charakter. Žáci společně pracují, nesou společně odpovědnost, učí se vzájemně respektovat a pomáhat si. Často právě v souboru se dětem /a to i méně zdatným houslistům/ daří nacházet pravé potěšení z provozování hudby. o smyslu a důležitosti souborové hry svědčí i fakt, že mnoho žáků, kteří prošli touto výukou, si po ukončení docházky v ZUŠ našlo uplatnění v amatérských souborech.